همبرگر و پیتزا
امروزه همبرگر و پیتزا جزئی از رژیم غذایی ما ایرانیان و کل دنیا شده است و بعضی از ما حداقل یکبار در هفته هوس همبرگر یا پیتزا می کنیم.
واژه همبرگر از زبان آلمانی می آید و معنی آن متعلق به شهر هامبورگ است. واژه "هم" به معنای گوشت گاو و "برگر" به معنای تپه است، این تپه گوشت لذیذ بسیار اعتیاد آور است و دل کندن از آن بسیار سخت است. امروزه در کشور ما همبرگر تنوع زیادی پیدا کرده از همبرگر با نان رنگی تا همبرگری که کاملا سوخاری می شود. مورخان معتقدند ریشه همبرگر از قوم مغول می آید و در قرن ۱۳ به روسیه آمد و به استیک تارتار مشهور شد. این غذا از طریق تجارت به آلمان راه پیدا کرد و به گوشت چرخ کرده سرخ شده همراه با سوسیس تبدیل شد. در قرن ۱۸ این غذا از طریق دریای آتلانتیک به آمریکا آمد و استیک چرخ شده در آمریکا رایج شد. جالب است بدانید خود آلمانی ها به این غذا فردیکال یا بولت می گفتند. اما سوال اینجاست که چه کسی آن را به این وعده خوشمزه ای که الان می شناسیم تبدیل کرد ؟
در سال ۱۹۱۶ آشپز کانزاسی نان ویژه همبرگر را تولید کرد و ۵ سال بعد رستوران خود راه اندازی کرد. بعد از یک قرن همبرگر به شهرت امروز خود رسید و سالانه بیش از ۵۰ میلیارد همبرگر مصرف می شود
درخواست استخدام
درخواست مشارکت
درخواست همکاری
نظرسنجی

ما اینجا هستیم!

دهکده تجاری تفریحی پلاتینیوم

Publish modules to the "offcanvas" position.